Powered by Blogger.
Share

Hari Ini Bermula Cakap pasal Politik Singapura Bisik-Bisik nanti kena Saman

31.5.13

Blog-blog mengkritik kerajaan Singapura dinasihatkan supaya berpada-pada. Memuji dan menyanjung itu boleh. Mengkritik, mengutuk, mengeji  atau mengomen secara negatif jangan sekali. Nanti bocor poket S$50,000. Itu pun kalau ada S$50,000. Kalau takder, PENJARA mari...

"Under the licensing framework, online news sites will be individually licensed if they report an average of at least one article per week on Singapore’s news and current affairs over a period of two months, and are visited by at least 50,000 unique IP addresses from Singapore each month over a period of two months."

Mana-mana blog yang menulis tentang perihal berita semasa Sngapura sekurang-kurangnya sekali seminggu dalam jangkasamasa dua bulan, dan dilawat sekurang-kurangnya oleh 50,000 alamat IP unik dari Singapura akan dalam masa dua bulan akan dikenakan LESEN - sama seperti portal-portal besar seperti yahoo dan channelnewsasia.

"Under such a licence, the sites will have to put up a performance bond of S$50,000 and comply within 24 hours with any order by the media watchdog to take down objectionable content."

Kalau kerajaan tak happy, baik turunkan artikel yang menggangu sanubari mereka itu dalam masa 24 jam, kalau tidak, jadi miskin atau jadi penjawaran. Pilihlah mana satu, demokrasi tetap ada.

 "...the government was eyeing the inclusion of overseas-based sites in the new licensing regime and the passage of the necessary laws to effect that."

Kerajaan Singapura juga sedang timbangkan undang-undang baru ini dikenakan pada laman-laman web luar negara. Bagaimana mereka mahukan laksanakan undang-undang dalam negeri ke atas peserta luar negeri kita tunggu dan lihat.

Little Red Dot nak saman (bloggers) dunia.




0 comments:

Post a Comment

Share

Warga Singa

My photo
Singa dan Harimau akan mengaum semula... bersama... dalam hutan belantara Nusantara dalam satu kekalifahan Islam yang pasti akan datang... walau apa pun musuh-musuh mereka merancang, Allah yang menentukan.

FOLLOW

PAPARAN

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP